Logo PAŻP
PAŻP
A A A      
 
English version Kontakt    
zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka

Logo CEF
O Film o PAŻP
Film o Podziale Polskiej Przestrzeni Powietrznej
GNSS
Promocja zawodu KRL
Lataj z głową
lloyd_logo

Najnowsze Informacje

2007.09.26, 13:34

The Support to Warsaw Airport.

zdj

20 września br. w siedzibie Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej odbyły się prezentacje Eurocontrol i IATA pod przewodnim tytułem „Support to Warsaw Airport”, których organizatorem była PAŻP. W spotkaniu uczestniczyli przedstawiciele Urzędu Lotnictwa Cywilnego, Portu Lotniczego im. F. Chopina w Warszawie, przewoźników lotniczych ( LOT, Centralwings, Wizzair, Norwegian Airshuttle) firmy handlingowe. Polską Agencję Żeglugi Powietrznej reprezentował m.in. Zastępca Prezesa ds. Żeglugi Powietrznej Witold Kamocki oraz Dyrektor Biura Służb Ruchu Lotniczego Jacek Wawrzeńczyk.

Celem spotkania było przekazanie informacji o możliwości redukcji opóźnień w ruchu lotniczym, generowanym przez Port Lotniczy im. F. Chopina w Warszawie z wykorzystaniem nowoczesnych i sprawdzonych metod postępowania, procedur i narzędzi. Eksperci z Eurocontrol, Gregory De Clercq oraz Dave Hogg przedstawili w zarysie sposób funkcjonowania programów CDM (Collaborative Decision Making ) i DMEAN (Dynamic Management of European Airspace Network).

Ton Van Der Heldt, reprezentujący IATA, przedstawił opinię w sprawie oczekiwań harmonijnego funkcjonowania portów lotniczych w Europie, w tym portu w Warszawie.

Drugim celem spotkania było zainicjowanie nowoczesnego współdziałania i wymiany informacji wśród lokalnych partnerów w porcie lotniczym w Warszawie. Wyraźny wzrost ilości operacji lotniczych w Warszawie w latach 2006-2007 oraz prognozowane ich zwiększenie do roku 2012, stawia przed stronami zadanie minimalizacji generowanych opóźnień w ruchu lotniczym na warszawskim lotnisku.

Port Lotniczy im. F. Chopina w Warszawie został objęty przez Eurocontrol, programem wspierania i konsultacji o nazwie „Gap Analysis”, który zostanie przeprowadzony nieodpłatnie w przyszłym roku. W tym celu podjęto decyzję o rozpoczęciu przygotowań do wprowadzenia w warszawskim porcie lotniczym projektu CDM. W wyniku dyskusji ustalono, że patronat instytucjonalny nad zadaniem obejmie Urząd Lotnictwa Cywilnego. Spotkało się to z pełną akceptacją m.in. Gregory De Clercq z Eurocontrol, który oznajmił, że posiada stosowne uprawnienia swoich przełożonych do przyjęcia zgłoszonej formuły realizacyjnej. Zaplanowano jednocześnie, że Eurocontrol przygotuje „Draft Programme” i podczas następnego spotkania Steering Group w październiku br. podejmie dalsze decyzje organizacyjne i realizacyjne.

Pan Witold Kamocki, Zastępca Prezesa PAŻP zgłosił gotowość ANSP do współdziałania w programie CDM na znanych w Europie zasadach. Podobną deklarację w imieniu PLL „LOT” złożył Jacek Galinowski - Dyrektor Biura Centrum Operacyjnego, jednocześnie wyrażając zadowolenie z zainicjowania programu CDM na warszawskim lotnisku.

Spotkanie należy uznać za wielki sukces. Warto zaznaczyć, że Polska Agencja Żeglugi Powietrznej pomimo, iż jest bardzo młodą organizacją zdobyła już uznanie ekspertów Eurocontrol i IATA.




powrót