Logo Niepodległa
Logo PANSA
A A A      
 
English version Kontakt    
zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka

O Airspace Strategy for Poland Film cybersecurity
Film cybersecurity
Film o PAŻP
Film o Podziale Polskiej Przestrzeni Powietrznej



Logo CEF

Najnowsze Informacje

2010.02.01, 10:20

Nagrody Lotniska Chopina za wyniki w 2009 roku

zdj

W trakcie uroczystej gali, Lotnisko Chopina już po raz czwarty nagrodziło linie lotnicze i touroperatorów za wyniki w 2009 roku. Nagrody przyznano uwzględniając poszczególne segmenty rynku w czterech kategoriach. Warszawski port lotniczy najmocniej z polskich lotnisk dotknął kryzys. Obsłużono tu 8 mln 282 tys. pasażerów, co stanowiło spadek o ponad 1 milion 154 tysięcy pasażerów czyli o 12,24% w porównaniu do roku 2008.-1 lutego 2010

W kategorii I – za wzrost ruchu pasażerskiego w Porcie Lotniczym im. F. Chopina w Warszawie nagrodzono:

SWISS INTERNATIONAL AIR LINES za największy wzrost ruchu pasażerskiego w segmencie przewozów tradycyjnych;
WIZZ AIR za największy wzrost ruchu pasażerskiego w segmencie przewozów nisko-kosztowych;
TRAVEL SERVICE za największy wzrost ruchu pasażerskiego w segmencie przewozów czarterowych;
•Touroperatora ITAKA za wykreowanie największego ruchu pasażerskiego. w segmencie przewozów czarterowych na Lotnisku Chopina w Warszawie.

W kategorii II – za nowe połączenia rozkładowe w siatce połączeń Lotniska Chopina w Warszawie nagrodzono przewoźnika JET AIR.

Kategoria III – Przewozy cargo w Porcie Lotniczym im. F. Chopina w Warszawie, nagrodzono UNITED PARCEL SERVICE.

Po raz pierwszy przyznano nagrodę w nowej kategorii – nagrodę pasażerów dla linii lotniczej zapewniającej najwyższy poziom satysfakcji ze świadczonych usług otrzymały Polskie Linie Lotnicze „LOT”


Doroczna Gala Lotniska Chopina była również okazją do zaprezentowania statystyk, podsumowania 2009 roku i przedstawienia planów na kolejne lata.
Warszawski port lotniczy najmocniej dotknął kryzys.
Obsłużono tu 8 mln 282 tys. pasażerów, co stanowiło spadek o ponad 1 milion 154 tysięcy pasażerów, czyli o ponad 12 % w porównaniu do roku 2008.
Lotnisko Chopina obsłużyło blisko 136 tys. operacji lotniczych (w tym niemal 116 tys. operacji pasażerskich).
Pasażerowie rejsów rozkładowych stanowili ponad 84, 4 % procent, wszystkich podróżnych. Z usług tanich przewoźników skorzystało 18, 5 % pasażerów, a 90% wszystkich pasażerów podróżowało na trasach międzynarodowych.

Tradycyjnie przewoźnikiem, który przewiózł największą ilość pasażerów w ruchu rozkładowym były Polskie Linie Lotnicze LOT. Na kolejnych miejscach znalazły się linie Wizz Air, Lufthansa i Norwegian. Najchętniej wybieranymi kierunkami były Londyn, Paryż i Frankfurt.

Na kierunkach czarterowych największym zainteresowaniem pasażerów cieszyły się połączenia z Egiptem, Turcją i Grecją.. Najwięksi touroperatorzy, których usług korzystali pasażerowie lotniska to kolejno Itaka, Triada i Exim Tours.
W 2009 roku, w rozkładzie lotów warszawskiego Lotniska pojawiło się 8 nowych połączeń do Belgradu (LOT), Drezna i Łodzi (Jet Air), Dubrownika (Norwegian), Forli (Wizz Air), Gatwick (Aer Lingus), Mediolan Linate (CAI), Poprad (Danube Wings).
Z Lotniska Chopina rozpoczęło operacje trzech nowych przewoźników: Air Balic (do Rygi), Danube Wings (do Popradu) i TAP Portugal (do Lizbony).

fot. Katarzyna Rainka




powrót