Logo Niepodległa
Logo PANSA
A A A      
 
English version Kontakt    
zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka

Airspace Strategy for Poland POLFRA O Film o PAŻP
Film o Podziale Polskiej Przestrzeni Powietrznej
Warsztaty

Drony ASM1
Strona projektu - Rozwój infrastruktury państwowego organu zarządzania ruchem lotniczym


Logo CEF

Najnowsze Informacje

2018.05.18, 15:22

BALTIC FAB-FABEC i InterFAB Performance Workshops w PAŻP

zdj

16 maja  br. byliśmy w Warszawie gospodarzami drugiego warsztatu “InterFAB Performance Workshop”. W spotkaniu w siedzibie PAŻP udział wzięli przedstawiciele 5 funkcjonalnych bloków przestrzeni powietrznej (ang. functional airspace blocks): Baltic FAB, BLUE MED, DANUBE FAB, FABEC, FAB CE. Pierwsze spotkanie odbyło się zimą 2018 roku w Sofii.

Celem wydarzenia była kontynuacja rozmów dotyczących tematów poruszonych podczas spotkania w Sofii, gdzie zidentyfikowane zostały tematy istotne dla wszystkich uczestniczących w inicjatywie FABach.






W trakcie spotkania podsumowano warsztaty Volatility in Air Traffic and its impact on ATM Performance (także organizowanymi przez PAŻP) oraz szczegóły dotyczące samego zagadniania zmienności w ruchu lotniczym i jej wpływu na ATM.

Omówiono również tematy takie jak: Studium FAB CE dot. fragmentaryzacji, zastrzeżenia wobec porównań pomiędzy ANS w Stanach Zjednoczonych Ameryki Północnej i Unii Europejskiej, czy przygotowania do trzeciego okresu referencyjnego (2020-2024).







Dwa dni wcześniej miało zaś miejsce robocze spotkanie ANSP z BALTIC FAB i FABEC, w którym udział wzięli przedstawiciele Kierownictwa PAŻP oraz eksperci ATFCM (Air Traffic Flow and Capacity Management). Na spotkaniu omówione zostały m.in. przygotowania prowadzone przez PAŻP przed FIFA World Cup w Rosji br., nowe rozwiązania z zakresu ATFCM wprowadzane przez FABEC, czy propozycje zmian do regulacji unijnych 390 i 391.


Bloki FAB stanowią strukturalny i organizacyjny komponent SES, którego celem jest stopniowa integracja przestrzeni powietrznej w Europie.

Aktualnie w Europie funkcjonuje 9 inicjatyw FAB:

UK-Ireland FAB (Wielka Brytania, Irlandia)
Danish-Swedish FAB (Dania, Szwecja)
Baltic FAB (Polska, Litwa)
BLUE MED FAB (Włochy, Malta, Grecja, Cypr)
Danube FAB (Bułgaria, Rumunia)
FABCE (Czechy, Slowacja, Austria, Węgry, Chorwacja, Słowenia, Bośnia i Hercegowina)
FABEC (Francja, Niemcy, Belgia, Holandia, Luksemburg, Szwajcaria)
North European FAB (Estonia, Finlandia, Łotwa, Norwegia)
South West FAB (Portugalia, Hiszpania)




powrót