Logo Niepodległa
Logo PANSA
A A A      
 
English version Kontakt    
zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka

Airspace Strategy for Poland POLFRA O Film o PAŻP
Film o Podziale Polskiej Przestrzeni Powietrznej
Warsztaty

Drony ASM1
Strona projektu - Rozwój infrastruktury państwowego organu zarządzania ruchem lotniczym


Logo CEF

Najnowsze Informacje

2018.04.20, 15:40

En-route FIS Workshop w PAŻP

zdj

W dniach 16-17 kwietnia odbył się w PAŻP „En-route FIS Workshop”. W spotkaniu udział wzięli reprezentanci organów służby informacji powietrznej z Austrii, Czech, Danii, Niemiec, Słowacji, Włoch i Polski oraz przedstawiciele Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego.

W czasie dwudniowych prac skupiono się na analizie różnic w metodach zapewniania służb w różnych krajach, przygotowywanych regulacjach prawnych oraz wykorzystywaniu środków zobrazowania w służbie FIS.



Uczestnicy spotkania wypracowali następujące wnioski, które w ich ocenie powinny stanowić kierunek prac nad kształtowaniem europejskiego poziomu zapewniania służb ruchu lotniczego dla ruchu niekontrolowanego:

• Wymiana doświadczeń poszczególnych krajów europejskich w kwestii zapewniania służby informacji powietrznej i służby alarmowej dla lotów niekontrolowanych powinna prowadzić do standaryzacji i harmonizacji zapewniania tych służb w Europie,

• Ze względu na ewolucję środowiska pracy ATS, koniecznym wydaje się być zastosowanie nowego podejścia do rozumienia FIS jako służby, włączając w to kwestię odpowiedzialności,

• Jako cel długoterminowy określono konieczność wprowadzenia europejskich regulacji dotyczących systemu kompetencji informatorów służby informacji powietrznej,

• Wykorzystanie systemów zobrazowania w obszarowej służbie informacji powietrznej stanowi jeden z głównych czynników poprawy jakości zapewnianych usług i podnosi poziom bezpieczeństwa użytkowników przestrzeni powietrznej,

• Rekomenduje się konsultowanie zasad zapewniania służby informacji powietrznej i służby alarmowej z użytkownikami przestrzeni oraz prowadzenie programów edukacyjnych podnoszących kompetencje pilotów we współpracy z ATS.



Ciekawym punktem programu była prezentacja naszych krajowych regulacji dotyczących bezzałogowych statków powietrznych, oraz rozwiązania systemowego będącego w testach w PAŻP- Droneradar'a.

Goście mieli również okazję zapoznania się z pracą organu FIS Okęcie, obsługującego sektory Warszawa i Olsztyn.




powrót