Logo PAŻP
PAŻP
A A A      
 
English version Kontakt    
zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka

Film cybersecurity
Film cybersecurity
Film o PAŻP
Film o Podziale Polskiej Przestrzeni Powietrznej



Logo CEF

Najnowsze Informacje

2018.03.30, 08:24

Lotnisko Chopina z certyfikatem ILC CAT III A

zdj

Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego nadał Lotnisku Chopina certyfikat uprawniający do wykonywania operacji lądowania w warunkach ograniczonej widzialności. Port otrzymał certyfikat dla ILS III A na kierunku 33.

Kluczem do sukcesu była wspólna, intensywna praca działu kontroli lotniska i działu analiz bezpieczeństwa ruchu lotniczego PAŻP wraz z przedstawicielami Lotniska Chopina odpowiedzialnymi za bezpieczeństwo operacji po stronie portu.

Przygotowania do certyfikacji wiązały się także z wprowadzeniem nowego radaru do obserwacji ruchu naziemnego oraz szkoleń do nowych uprawnień GMS (Ground Movement Surveillance) dla kontrolerów z warszawskiej wieży.

Dzięki tym wysiłkom, stworzono procedury prowadzenia ruchu w warunkach niskiej widzialności na terenie całego lotniska [zgodnie z najwyższymi standardami określanymi przez European Aviation Safety Agency (Europejska Agencja Bezpieczeństwa Lotnictwa - EASA)], a Droga Startowa na kierunku 33 jest teraz najlepiej wyposażonym kierunkiem do lądowania w Polsce.

Dotychczas lądowanie było możliwe przy warunkach, w których widzialność pionowa była nie mniejsza niż 30 metrów oraz 300 metrów widzialności wzdłuż drogi startowej (RVR). Najnowsze rozwiązania umożliwiają lądowanie nawet przy widzialności pionowej poniżej 30 metrów i poziomej 175 metrów. W ramach dostosowania systemów i procedur do nowej kategorii, zmieniły się również warunki do wykonywania startów w warunkach ograniczonej widzialności z wartości RVR nie mniejszej niż 150 metrów, na wartość nie mniejszą niż 125 metrów.

Właścicielem systemu ILS na Lotnisku Chopina jest Polska Agencja Żeglugi Powietrznej.




powrót