Logo PAŻP
PAŻP
A A A      
 
English version Kontakt    
zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka

Logo CEF
Film o PAŻP
Film o Podziale Polskiej Przestrzeni Powietrznej
GNSS
Promocja zawodu KRL
Lataj z głową
lloyd_logo

Najnowsze Informacje

2016.06.18, 17:39

Sezon na burze

zdj

Lato to szczególnie wymagający okres w pracy kontrolerów ruchu lotniczego. To, po pierwsze, szczyt sezonu lotniczego, kiedy ruch samolotów w polskiej przestrzeni powietrznej osiąga największe natężenie. Powód drugi to warunki atmosferyczne, przede wszystkim, często występujące fronty burzowe. Maleje wtedy liczba dróg lotniczych, przez które można bezpiecznie prowadzić samoloty. W celu zachowania jak największego poziomu bezpieczeństwa redukowana jest standardowo przepustowość.

Dzisiejsze burze na terenie Polski spowodowały opóźnienia samolotów. W przypadku powstania frontu burzowego kontrolerzy ruchu wytyczają samolotom drogę z dala od niebezpiecznych chmur burzowych. Przykład z dziś to samolot lecący ze wschodu nad Białorusią dalej na południe Europy z powodu frontu burzowego musiał skręcić na północ polecieć nad Gdańsk, dopiero potem obrał kierunek na południe. Według prognoz rozpoczynające się lato przyniesie wiele takich sytuacji.




powrót