Logo PAŻP
PAŻP
A A A      
 
English version Kontakt    
zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka

Logo CEF
O Film o PAŻP
Film o Podziale Polskiej Przestrzeni Powietrznej
GNSS
Promocja zawodu KRL
Lataj z głową
lloyd_logo

Informacje


2016.06.29, 12:52

27-ego czerwca br. środowisko lotnicze spotkało się na VII Aviation Breakfast, którego tematem był projekt Centralnego Portu Lotniczego.
aviation_breakfast_27.06.16.jpg

Zorganizowane przez Portal Polski Rynek Transportu Lotniczego (PRTL.pl)  branżowe śniadanie było okazją do dyskusji środowiska o możliwościach, ograniczeniach, rozwiązaniach, a przede wszystkim celowości realizacji projektu Centralnego Portu Lotniczego. Zdania specjalistów w tej sprawie są podzielone, ale główną konkluzją wczorajszej, żywej dyskusji jest konieczność stworzenia strategii dla transportu lotniczego Polski, od niej bowiem może zacząć się praca analityczna dla CPL.
Aviation Breakfast odbył się gościnnie w Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej. Dyskusji przysłuchiwał się wiceminister MIiB Jerzy Szmit.







2016.06.26, 15:46

Burze w rejonie Warszawy, na wschodzie i południu Polski
PANSA_logo.jpg

Została wprowadzona redukcja pojemności na operacje lotnicze dla Warszawy oraz regulacje w pojemnościach kontroli obszaru na sektorach E i R tzn. (Rzeszów i Siedlce) czyli dla południowo-wschodniej Polski. Przez następne pół godziny żaden samolot nie wyląduje ani nie wystartuje z warszawskiego lotniska. Tak jak podkreślaliśmy wcześniej, zakładane redukcje pojemności powodować będą opóźnienia w ruchu lotniczym.







2016.06.25, 21:58

Mimo złych prognoz wszyscy zostaną obsłużeni. Możliwość opóźnień w ruchu lotniczym.
PANSA_logo.jpg

Przypominamy o tym jeszcze raz: front burzowy niesie ze sobą opóźnienia w ruchu lotniczym. Obowiązkiem kontrolerów ruchu lotniczego jest, w razie wystąpienia wyładowań atmosferycznych, przeprowadzenie samolotów jak najdalej od chmur burzowych. To oznacza dłuższą drogę i dodatkowy czas lotu. Przy froncie burzowym automatycznie redukowana jest również przepustowość przestrzeni powietrznej, tzn. samoloty wylatują z opóźnieniem. Te działania są konieczne, aby zapewnić bezpieczeństwo pasażerom samolotów. Wszyscy jednak zostaną obsłużeni, prędzej lub później.







2016.06.23, 14:31

SESAR – FUTURE for Aviation
sesar.jpg

Realizacja projektów lotniczych w ramach ogólnoeuropejskiego programu SESAR była tematem przygotowanej przez Polską Agencję Żeglugi Powietrznej drugiej konferencji o inwestycjach wpisujących się w europejską przestrzeń powietrzną – SESAR – FUTURE for Aviation.