Logo PAŻP
PAŻP
A A A      
 
English version Kontakt    
zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka

Logo CEF
O
Film o PAŻP
Film o Podziale Polskiej Przestrzeni Powietrznej
GNSS
Promocja zawodu KRL
Lataj z głową
lloyd_logo

Informacje


2012.11.18, 14:27

Powstanie Baltic FAB - wspólna inicjatywa litewskiej (VĮ "Oro navigacija") i polskiej (PAŻP) instytucji zapewniających służby żeglugi powietrznej.
Baltic_FAB.jpg

19 listopada 2012 r. Prezes PAŻP - Krzysztof Banaszek i Prezes VĮ "Oro navigacija" - Algimantas Ra??ius, planują podpisanie umowy o współpracy w ramach Bałtyckiego Funkcjonalnego Bloku Przestrzeni Powietrznej FABaltic`a. Funkcjonalne Bloki Przestrzeni Powietrznej (FAB) są sposobem na zwiększenie efektywności ruchu lotniczego na podzielonym granicami europejskim niebie. Państwa członkowskie UE są zobowiązane do utworzenia FAB-ów najpóźniej do 4 grudnia 2012 roku.







2012.11.15, 10:51

PAŻP wita w polskiej przestrzeni powietrznej Boeinga 787 Dreamliner
Dreamliner.jpg

Około 7:00 Boeing LOT 9787 o numerach rejestracyjnych SP-LRA znajdował się nad Islandią, leciał z prędkością 967 km/h na wysokości 11887 m. Około godziny 09:00 dolatywał do Stavanger w Norwegii.
O 10:51 wylądował na Lotnisku Chopina. Po 10 godzinach lotu Boeinga 787 przywitał salut wodny.







2012.11.15, 08:00

Sezon 2012 w segmencie lotnictwa ogólnego – podsumowanie PAŻP
PANSA_logo.jpg

W związku z zakończeniem sezonu lotniczego 2012, redakcja portalu dlapilota.pl poprosiła Krzysztofa Banaszka, Prezesa Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej (PAŻP), o podsumowanie tegorocznej aktywności lotnictwa ogólnego, analizę czynników mających wpływ na liczbę lotów, odpowiedź na obawy o zmniejszanie ilości przestrzeni klasy G w FIR EPWW, a także przedstawienie własnych prognoz co do przyszłego sezonu General Aviation (GA).







2012.11.13, 13:11

Network Operations Report Październik 2012: Dwa procent spadku w europejskim ruchu lotniczym i pół procent wzrostu ruchu w polskiej przestrzeni powietrznej
report_may.jpg

W październiku 2012 r. zanotowano spadek europejskiego ruchu lotniczego o dwa procent względem października 2011 roku, przy równoczesnej poprawie punktualności. Wskaźnik średniego opóźnienia spowodowanego przez AFTM przypadającego na lot obniżono o 48 procent w porównaniu do zeszłorocznego poziomu.