Logo Niepodległa
Logo PANSA
A A A      
 
English version Kontakt    
zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka

Airspace Strategy for Poland POLFRA O Film o PAŻP
Film o Podziale Polskiej Przestrzeni Powietrznej
Warsztaty

Drony ASM1
Strona projektu - Rozwój infrastruktury państwowego organu zarządzania ruchem lotniczym


Logo CEF

Najnowsze Informacje

2019.06.27, 12:11

„Nie pakuj się w kłopoty” – kampania, którą musisz zobaczyć przed wylotem na urlop

zdj

Podczas konferencji prasowej na Lotnisku Chopina w Warszawie prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego Piotr Samson zainaugurował ogólnopolską kampanię społeczną „Nie pakuj się w kłopoty”. Kampania ma na celu zwrócenie uwagi na zagrożenia wynikające z nieodpowiedniego pakowania bagażu przed podróżą samolotem. Konferencji prasowej towarzyszył happening na lotnisku Chopina.

W ramach akcji informacyjnej przygotowano spot edukacyjny, plakaty oraz grafiki, które będzie można zobaczyć w mediach społecznościowych, na terenie lotnisk, w środkach komunikacji miejskiej w Warszawie oraz kolejach regionalnych.

- Niewiele osób ma świadomość, że niektóre przedmioty codziennego użytku, takie jak np. aerozole, baterie litowe, akumulatory, latarki, zapalniczki, termometry rtęciowe czy fajerwerki, niewłaściwie spakowane mogą stanowić zagrożenie dla bezpieczeństwa lotu. Celem kampanii jest dotarcie do wszystkich potencjalnych pasażerów i uświadomienie im jak ważna dla bezpieczeństwa lotu jest znajomość zasad przewozu materiałów niebezpiecznych. – powiedział prezes Samson.

W kampanię aktywnie włączyła się Polska Agencja Żeglugi Powietrznej. Prezes Janusz Janiszewski przypomniał, że PAŻP to instytucja, dla której bezpieczeństwo w powietrzu jest zawsze najwyższym priorytetem. - Bezpieczeństwo lotu to także świadome i odpowiedzialne pakowanie bagażu. Musimy pamiętać, że dbanie o bezpieczeństwo lotu i współpasażerów zaczyna się w naszym w domu, w momencie przygotowań do podróży i pakowania walizki. Jestem przekonany, że dzięki tej kampanii wielu z przyszłych pasażerów będzie umiało ocenić, czy w przedmiotach codziennego użytku, które planują zabrać na wakacje, nie kryją się kłopoty – mówił prezes Janusz Janiszewski.

Uczestnicy konferencji podkreślili, że zwrócenie uwagi pasażerów na konieczność stosowania zasad bezpieczeństwa w podróży lotniczej przyczyni się do zmniejszenia liczby incydentów. Pomoże to również zmniejszyć ryzyko katastrofy lotniczej mogącej powstać w związku z niewłaściwym przewozem tego rodzaju przedmiotów i materiałów.

Partnerami kampanii są: Ministerstwo Infrastruktury, Lotnisko Chopina, Polska Agencja Żeglugi Powietrznej oraz Polskie Linie Lotnicze LOT. Do akcji włączyły się również porty regionalne tj. Kraków Airport, Port lotniczy Poznań-Ławica, Port lotniczy Wrocław oraz Port lotniczy Olsztyn-Mazury.




powrót